Vårrabatt med tulpaner

Kejsarkrona

Purple prince tulpan

Princess Irene Tulpan

I augusti förra året drog vi igång ett projekt för att bygga en vårrabatt vid vår entrée. Vi rensade bort kirskål, lade matta och byggde upp en mur. Följer du länken så finns en förebild. Nedan ser du hur det ser ut nu. Det jag inte tänkte på när jag beställde alla lökar var att jag har hela hovet samlat! Den orangea tulpanen är princess Irene, den lila är purple prince och sedan står den orangea kejsarkronan och ser ut över allt. Några vitgröna tulpaner, green envy trängs också här, men jag vet inte om det riktigt kom till sin rätt, får se om det får stå kvar.

Rådjursburen faktiskt fungerat alldeles utmärkt, jag vet inte om de missat att kejsarkronorna sticker upp eller om det inte bemödat sig med att komma förbi igen.

vårrabatt

Taggad ,

2 thoughts on “Vårrabatt med tulpaner

  1. […] Jag har haft tulpaner hos mig i tre år nu. Under denna tid har jag prövat några olika tulpansorter. Den som varit mest pålitlig och återkommit i stor utsträckning är princess Irene. […]

  2. […] i bilder blev det i alla fall fult fokus på tulpanen Princess Irene. Hos mig har hon återkommit tre år i rad, mycket blomvillig. Så här på våren innan allt fått färg tycker jag det är extra trevligt […]

Kommentera

