Utplanterad primula

Utplanterad primula

I februari dyker primulan upp butikerna i godispåsens alla färger. Denna köpte jag förra året och planterade sedan ut den när den blommat över inne. Kan inte tänka mig att jag var så noga med att frosten skulle vara över och så, jag hade rätt bråttom att få den i jorden. Men kolla så fint den blommar i år, så här fint blommade den aldrig inne, och länge har den stått dessutom.

Rådjuren verkar än så länge ha lämnat den ifred dessutom? Börjar de månne få gråstarr av hög ålder? I år har jag planterat ut en ny planta från i vintras, jag ska ärligt medge att jag köpte fler från början men inomhus verkar plantorna vara något självmordsbenägna hemma hos oss?! Mycket underligt 😉

Taggad ,

Kommentera

