Förbannade vinter

Pelargonstickling

Det är många som gör sitt bästa att hålla peppen uppe. Jag pallar inte. Vintern kan ta och dra åt helvete nu. Jag orkar inte se mera snö och tänka att, det var ju lite vacker vintern. Det kanske det var. Men inte nu, du är liksom på fel plats vid fel tidpunkt vinter. Du är inte välkommen här längre. Jag vill inte se dig mera. Pelargon sticklingarna i fönstret kollar ut på snöhögarna, men smält då, trista snö.

Petunia

Våren har smugit sig in på fönsterbrädan, en av Petuniorna har börjat blomma, charmigt ljusgul! Om två veckor är det Nordiska Trädgårdar på Älvsjö mässan, och det var en väldigt bra mässa förra året.  http://www.nordiskatradgardar.se/ Den ser jag fram emot! Så lite pepp ligger nog gömd även hos mig, där under snötäcket 😉

Taggad

Kommentera

