Övergiven

övergiven

Bilden heter 090208 3691 av metindemiralay Creative Common licence

Snön faller och solen skiner utanför. På grannens uppfart har en hantverkare kört fast, uppfarten är för isig och han är på väg ned i diket på ena sidan. Jag ser det på håll och funderar för ett ögonblick på vad jag kan göra samtidigt som jag pulsar i en decimeter nysnö med mina snowjoggings. Jag gör nog bäst i att låta hantverkaren vara, funderar i stället över lite kaffe. Hade varit gott, att kura ihop sig inne med en kopp och sätta igång med dagen.

Våren är en stark årstid, den starkaste av alla, den smälter snön och har kraft att ge nytt liv, så som ingen annan årstid gör. Känner mig som flickan på stenen. Ensam och övergiven. Våren har du helt övergivit mig? Har du helt övergett oss?

Taggad , ,

Kommentera

