Ritar blommor i kruka och väljer färger

Sommaren är lång och trädgården stor! Det finns plats och tid för många färgteman och kombinationer. Hittat några blomkombinationer för krukor hos Blomsterfrämjandet som jag gillar. Några krukor har jag ritat själv för att plocka ut idéerna ur huvudet. Röda pelargoner blir det flera, håller tummarna att de små sticklingarna som kommit i jorden växer fint nu!

Röd pelargon i kruka

Kungsängslilja i kruka

Fin samplantering av Narcissus ‘Tête-à-tête’ och kungsängslilja Fotograf/Källa:Blomsterfrämjandet
Creative Common lincens

Pensé utan namn

Den här bruna pensén hade jag i minne att jag köpt på frö, men den har jag inte kunnat hitta hemma eller hos någon av frö-handlarna som t.ex. Rara Växter. Istället har jag visst frön från vilda, yviga färgglada penséer istället. Prövat att plantera dessa får vi se om de kommer upp.

Narcissus Texas mm

Narcissus Texas i härliga gula och orange toner. Fotograf/Källa:Blomsterfrämjandet Creative Common lincens

Ormbunke i mammas kruka
De inspirationsbilder jag tittat på har lärt mig att jag gillar både ormbunkar och hostor i kruka så det blir det definitivt några stycken till sommaren. Och i fantasin blir ju allt perfekt 😉
Kommentera

