Vårvinterns svala sanning

Min man vill att snön ska försvinna, många vill se vårblommor och färg. Jag med ibland. Häromdagen snöade det här i Nacka igen och på många andra platser i landet. Besvikelsen var stor, mer snö, mera vinter. Vi ville ju ha vår.

Hackspett

Funderar över om vi fastnat i någon villfarelse att vi kan kontrollera saker, att vi kan kontrollera världen och att saker och ting visst blir som vi vill.

Ser vi till naturen, tittar noga, varje dag, en lång stund. Så ser man hur tiden går respektlöst, utan hänsyn till något. Årstiderna tar precis så många dagar, vattendroppar och blomknoppar på sig som det är meningen. Ingen göra sig besvär att argumentera emot.

Frost buske

Naturen har alla sanningar om livet.

Det som sker i våra liv sker också respektlöst utan hänsyn till vår vilja. Ingen göra sig besvär att argumentera emot.

Jag vilar min kind mot vårvintern, var sak har sin tid och jag behöver varje ögonblick.

Taggad , ,

Kommentera

