Väder och årstidsnörderi

Hos oss i Nacka har det varit en dygnstemperatur under 10 grader fem dagar i följd, enligt den meteorologiska definitionen har vi då höst här! SMHIs årstidskarta kollar jag mer än gärna till då och då, för att verkligen veta om det är vår, sommar eller höst 😉 Den finns här: http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/arstidskarta

Kollar jag när vintern kom förra året så har vi en lång höst framför oss  här, 1 Januari kom vintern till Nacka 2011. Kollar  jag istället vilket datum som är vinterns normala ankomstdatum för Nacka tror jag mig kunna se att det är runt den 1 December.

”Årstidsnörderi” kombineras med fördel med en kalender, jag gillar Karins särskilt mycket. Den med trädbilder tycker jag ger en väldigt fin bild av just årstiderna i naturen.

Taggad , ,

Kommentera

