Planering av trädgård med hjälp av ”klipp-docksträd”

image

Så! För att bättre kunna se om alla träd och buskar på min önskelista passar ihop så har jag gjort lite egna ”klippdocks” träd och buskar. Jag klarar inte av att ”se” i huvudet hur något eventuellt skulle kunna se ut, och hur de bäst skulle planteras. På bilden finns sex växter om står på min önskelista, Trollbybridhassel Diane, liten Pärlrönn, Sjärnmagnolia, Bukettapel, Stor häxal, och den japanska lönnen dissentum.

För att få bilden av planteringen över hela säsongen, har de också en baksida, där man ser höstfärgerna istället.

De blir inte hela sanningen att ”bara” ha två olika lägen på växterna, men också jag har en gräns! Och om det är någon som undrar så kollar jag inte så mycket på tv, utan gör hellre andra saker, som trädgårsplaneringar 🙂 Den japanska lönnen dissentum, kostar nästan 3.000 SEK så den har hamnat på kanskelistan, funderar på att byta ut den mot något annat, gärna orange då!

Taggad , , , ,

Kommentera

