Triss i inspiration för höstkrans

En filmscen som jag aldrig glömmer kommer ifrån Jim Carreys, Ace Ventura, eller den galopperande detektiven som den heter på svenska. Jims karaktär kan i filmen höra och prata med djur. Vid ett tillfälle ska han försöka föra en konversation med en hund, men, det enda hunden säger till honom är, ”kasta bollen, kasta bollen, kasta bollen”

Den här manin hunden har med bollen kan jag känna igen mig i. Fick syn på några lingon under en promenad här idag och sen dess har jag haft en tanke i huvudet, ”måste plocka lingonen, måste plocka lingonen, måste plocka lingonen”

Inte så mycket att fundera på, bara och gör’t! Plockade en halvliter på en kvart kanske. Riset var så fint att det gav mig idén till att göra en höstkrans. Jag har hittat tre superfina att få inspiration ifrån:

http://vitaranunkler.blogspot.se/2011/09/annu-en-krans.html

http://susanneskreativasida.blogspot.se/2008/09/hstkrans-av-lnnlv.html

http://fiffigasystrar.blogspot.se/2011/09/bind-en-hostkrans.html

Men först blir det lingonsylt!

Taggad , , , ,

Kommentera

