”Tjockisarna” är på plats!

I flera månader har taklöken som jag frösått gått under smeknamnet ”tjockisarna” här hemma. Aubrietian som jag frösått och planterat ut tackade nej, och har begått kamikaze tyvärr. Alla plantor har dött, vet inte om det är kylan och regnet som vi haft här i Stockholm, kylrekord för juni på över åttio år. Eller så var de helt enkelt inte tillräckligt väl uppdrivna innan de fick flytta ut. Friskt vågat hälften vunnet, nu har jag istället planterat ut taklöken som stått på fönsterbrädet länge nog. Nu är jag nyfiken på hur den ska klara sig. Lammörenen som jag flyttade tidigare i våras tycker att livet är en fest och sträcker sig väldigt fint och ståtligt mot skyn, kul!

Taggad ,

Kommentera

