Vad är ett bra namn på en trädgårdsblogg?

Två av mina favoritbloggerskor har gett sina bloggar namn efter framstående män i sina liv; http://tagestradgard.blogspot.se/ och http://cesarstradgard.blogspot.se/ eller Tage och Ceasar då.  Funderar lite på vilken jag i så fall skulle välja, morfar kanske.

Två andra favoriter är lite mera rakt på sak, Anna Vattenkannas Trädgård  http://annavattenkannastradgard.blogspot.se/ och Hannu på Kinnekulle http://hannu-s.blogspot.se/ De har använt sina egna namn, vilket ju känns självklart, man vet vem det är som är avsändaren direkt.

Ett tredje sätt är att namnge en trägårdsblogg är att ge bloggen ett namn som avspeglar vart trädgården ligger som http://tradgardenpahojden.blogspot.se/ Också en mycket bra blogg som jag gillar att följa.

Den här bloggen, min blogg, är döpt efter hur jag känner mig inom världen av trädgårdar, som en stickling. Jag är nyfiken på vad vår trädgård eventuellt skulle kunna ha för namn, eller kallas. Kanske upptäcker jag det med tiden, när vi lär känna varandra lite bättre.

Taggad , ,

2 thoughts on “Vad är ett bra namn på en trädgårdsblogg?

  1. Hej Josefin! Vilket kul inlägg, och så glad jag blir att du gillar min blogg och omnämner den tillsammans med så många av mina favoriter. 🙂 Det är svårt det där med namn, jag klurade halva sommaren innan jag började blogga innan jag kom på det. Men sen kändes det självklart, dels för att jag gillar allitterationer och dels för att jag ville visa att det här är barnens trädgård minst lika mycket som det är min. Ditt bloggnamn tycker jag är klockrent, och jag tycker underrubriken är så bra – det är ju precis så det känns att vara nybörjare och så ivrig! Ha en bra söndag! Kram Hanna

  2. Grävardotter skriver:

    Hanna! Såg det du skrivit om din bloggs namn och blev imponerad av hur genomtänkt det var 🙂 Jag har följt bloggar inom många olika ämnesområden och jag måste säga att trädgårsbloggare och bloggar sticker ut. Först så finns det en kärlek till ämnet som man nästan kan ta på som finns i bilderna, i texterna och mellan raderna. Sen tycker jag att det finns en kreativitet blandat med knivskarpt innehåll som skulle kunna komma ifrån vilken journalist eller tidskrift som helst. Ser fram emot sommarens uppdateringar ifrån dig 🙂 Kram!

Kommentera

